Uudet Oma salkku -tunnukset?  keyboard_arrow_down

Uudet Oma salkku -tunnukset?

Käyttäjätunnus ja/tai salasanasi kadonnut tai unohtunut?
Voit kirjautua palveluun suoraan verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella Oma salkku -palvelun etusivulta ja vaihtaa salasanan osiossa ”Tietoturva”.

Voit myös halutessasi asettaa päälle jomman kumman tai molemmat seuraavista tietoturvaa lisäävistä vaihtoehdoista:

• Voit valita, että Oma salkku -palveluusi voi kirjautua vain pankkitunnuksillasi. Ei siis enää käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

• Voit valita, että kaikki rahastolunastukset tulee aina vahvistaa pankkitunnuksillasi.

Kummatkin valinnat tehdään Oma salkku -palvelun osiossa ”Tietoturva”.


Uuden käyttäjätunnuksen tai uuden salasanan yhteisölle tai alaikäiselle asiakkaalle voi tilata asiakaspalvelustamme.


Jos on vähänkin syytä epäillä, että salasana tai käyttäjätunnus on joutunut vääriin käsiin, on kolme toimintavaihtoehtoa:

  1. Kirjaudu viivyttelemättä Oma salkku -palveluun, vaihda salasanasi ja kirjaudu ulos palvelusta. Salasanat on hyvä vaihtaa säännöllisin väliajoin (ainakin kaksi kertaa vuodessa). Vaihtoehtoisesti voit myös palvelussa valita, että kirjautuminen Oma salkku -palveluun onnistuu jatkossa ainoastaan verkkopankkitunnuksillasi, ei enää käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
    .
  2. Jos haluat estää palvelun käytön käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi kokonaan, kirjaudu Oma salkku -palveluun ja katkaise palvelun käyttö. Kun Oma salkku -palvelun käyttö tunnuksillasi on katkaistu, vaatii tunnusten uudelleen aktivoiminen yhteydenoton asiakaspalveluumme.
    .
  3. Ota välittömästi yhteys asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin numerossa 09 6817 8200 klo 9-17.