Oma salkku – uudet tunnukset?
Käyttäjätunnus ja/tai salasanasi kadonnut tai unohtunut? Uuden voi tilata verkkopankkitunnuksillasi Oma salkun etusivulta.
Voit myös kirjautua pankkitunnuksilla suoraan palveluun sekä halutessasi asettaa päälle jomman kumman seuraavista tietoturvaa lisäävistä vaihtoehdoista:
• Voit valita, että Oma salkku -palveluusi voi kirjautua vain pankkitunnuksillasi. Ei siis enää käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
• Voit valita, että kaikki rahastolunastukset tulee aina vahvistaa pankkitunnuksillasi.
Kummatkin valinnat tehdään Oma salkun osiossa ”Tietoturva”.
Uuden käyttäjätunnuksen tai uuden salasanan alaikäiselle asiakkaalle voi tilata asiakaspalvelustamme.
Jos on vähänkin syytä epäillä, että salasana tai käyttäjätunnus on joutunut vääriin käsiin, on kolme toimintavaihtoehtoa:
- Mikäli muistat tunnuksesi ja salasanasi tai pystyt käyttämään verkkopankkitunnuksiasi, kirjaudu viivyttelemättä Oma salkku -palveluun, vaihda salasanasi ja kirjaudu ulos palvelusta. Käytä uutta salasanaasi kirjautuessasi seuraavan kerran palveluun. Salasanat on hyvä vaihtaa säännöllisin väliajoin (ainakin kaksi kertaa vuodessa). Vaihtoehtoisesti voit siis palvelussa myös valita, että voit kirjautua sinne jatkossa ainoastaan verkkopankkitunnuksillasi, ei enää käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
. - Jos haluat estää palvelun käytön käyttäjätunnuksellasi ja salasanall
asi kokonaan, kirjaudu Oma salkku -palveluun ja katkaise palvelun käyttö.Kun Oma salkku -palvelun käyttö tunnuksillasi on katkaistu, vaatii tunnusten uudelleen aktivoiminen yhteydenoton asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle uuden salasanan ja tarvittaessa myös uusitun käyttäjätunnuksen postitse.
. - Ota välittömästi yhteys asiakaspalveluumme. Katkaisemme palvelun käytön tunnuksellasi ja salasanallasi sekä lähetämme postitse uuden salasanan ja tarvittaessa myös uuden käyttäjätunnuksen.