Henkilöasiakas, alaikäinen  keyboard_arrow_down

Henkilöasiakas, alaikäinen

Lapselle asiakkuuden voi avata kätevästi huoltajien suomalaisilla verkko­pankki­tunnuk­silla. Tunnistautuminen tapahtuu TeliaSonera Finland Oyj:n palvelun kautta. Lisätietoja tästä.

error_outline
Telian tunnistautumispalveluissa on havaittu vikatilanne, jonka seurauksena osa käyttäjistä ei pysty tunnistautumaan verkkosivuille mobiilivarmenteella. Vian tulisi olla korjattu 15.5.2021 klo 02:00 mennessä. Telia pahoittelee tilannetta.

Mikäli lapsella on kaksi huoltajaa, vaaditaan kummankin huoltajan verkko­pankki­tunnistus.

Lapselta ei verkko­pankki­tunnistusta tarvita, mutta lapsella tulee olla jo virallinen nimi.

Käytännössä asiakkuuden avaaminen menee näin:

•  lapsen tiedot annetaan verkkolomakkeella (alla oleva linkki)
•  jompikumpi huoltajista vahvistaa ne verkko­pankki­tunnuk­sillaan
•  toinen huoltaja vahvistaa tiedot omilla verkko­pankki­tunnuksillaan
•  toinen huoltaja voi tehdä tämän joko heti tai myöhemmin

Lapsen asiakasnumeron, Oma salkku -palvelun tunnukset sekä henkilökohtaisen merkintäviitteen saa heti kun molemmat huoltaja ovat vahvistaneet lapsen tiedot verkko­pankki­tunnuk­sillaan.

Avaa asiakkuus lapselle tästä >>


Kun asiakkkus on avattu, merkintäohjeet auttavat aloittamaan rahastosijoittamisen käytännössä.

Esitteet ja katsaukset sisältävät tarkemmat tiedot rahastoista. Suosittelemme huolellista tutustumista ennen rahastomerkintöjä!

Ja otathan yhteyttä, jos jokin tuntuu hankalalta tai tulee muuten vaan kysyttävää.